ייעוץ שיווקי לעסקים וחברות – כל מה שצריך לדעת על בניית אסטרטגיה שיווקית

במאמר זה נרחיב על ייעוץ שיווקי ותהליכי הכוונה בעת בניית תכנית שיווקית. נענה על שאלות כגון, מהו תפקידו של יועץ שיווקי ומדוע ייעוץ שיווקי חשוב לכל עסק. כמו כן, נעבור על התהליך ואבני הדרך בעבודה עם יועץ שיווקי וניתן דגשים כדי להפיק את המיטב מתהליך כזה. בואו נתחיל.

מהו יועץ שיווקי?

ראשית, נתחיל עם הסבר קצר על מהו יועץ שיווקי? יועץ שיווקי אדם או חברה המתמחים בשיווק ומעניקים לבעלי עסקים, חברות, אנשי ציבור וכו', הכוונה וייעוץ בתחום השיווק. בדומה ליועץ עסקי, המספקת הכוונה בזמן בניית תכנית עסקית, היועץ השיווק בקיא בתחום השיווק. לרוב, בעלי עסקים אינם מומחים בשיווק אלא בתחומם. עורך דין יהיה בקיא בחוק ובמשפט ולאו דווקא ידע לתקשר את תיקיו ופועלו באופן הנכון. עבור חלק מבעלי עסקים, השיווק הינו מעמסה לא נעימה ולכן הם יבחרו לדחות את ביצוען של הפעילויות השיווקיות.

מהו ייעוץ שיווקי ומי צריך אותו?

אחת המילים שצברו פופולאריות רבה בשנים האחרונות בקרב בעלי עסקים היא ייעוץ שיווקי. עסקים גדולים וקטנים החלו לחפש דרכים לבלוט באינטרנט וליישם אסטרטגיות שיווקיות חדשניות. לצורך תפעול האסטרטגיות נזקקו ליועצי שיווק דיגיטלי, לבניית אסטרטגיות שיווקיות דיגיטליות וכו'.

חיינו סובבים מאז ומתמיד סביב סוגיות שיווקיות והחלטות צרכניות שאנו מבצעים על בסיס יום יומי. על בסיס מונחי השיווק וקבלת ההחלטות אצל צרכנים כבר נבנו מודלים רבים ומפורסמים. אך כעת הגיע זמנם של בעלי העסקים להתאים את אותם המודלים לדיגיטל על מנת לרכוש לקוחות חדשים.

במאמר זה נציג בפניכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על מהו ייעוץ שיווקי ועבור מי הוא נועד. במידה ואתם מעוניינים ליישם הניע תהליכים שיווקיים בעסק או בחברה שלכם, פרויקטים כגון בנייה מחדש של היכולות הדיגיטליות שלו, יועץ שיווקי יוכל לייעל באופן משמעותי את הביצועים של העסק ולהתבלט בין המתחרים השונים בתחום. אם הגעתם עד כאן, ככל הנראה שהגיע הזמן שלכם לפנות לשירות של יועץ שיווק דיגיטלי. יועץ שיווק דיגיטלי יוכל להעניק לכם את האפשרות לארגן רעיונות חדשים בעסק, לדייק את האסטרטגיות השיווקיות הקיימות ולהעביר פרויקטים אל היעד.

מדוע חשוב להיעזר ביועץ שיווקי?

בהמשך לדברים שנאמרו קודם והמצב בו רבים מבעלי עסקים אינם יודעים כיצד לבנות ולתחזק את מערך השיווק בעסק שלהם, רבים מבעלי העסקים בוחרים להיעזר ביועץ שיווקי. יועץ שיווקי יודע להוביל תהליכי יעוץ שיווקי שוטפים עם בעל העסק ולעזור לו בבניית מערכי השיווק השונים. החזקתו של איש שיווק פנימי בחברה כרוך בעלויות רבות, כגון שכר, תנאים והתחייבות נוספות אשר מתווספות על הקושי בגיוס עצמו.

במידה וכבר הגעתם לשלב צמיחה, בו העסק מתחיל לקבל צורה והרווח גדל מחודש לחודש, לא בטוח שגיוסו של מנהל שיווק הוא הצעד הנכון. מנהלי או יועצי שיווק לרוב ידעו לנהל את המהלך מלמעלה ויזדקקו לידיים נוספות על מנת לבצע את העבודה בפועל. כך שגם במקרה ובוצע גיוס מוצלח, קיים סיכוי לכשל בתיאום הצפיות.

על מנת להימנע ממהלכים מיותרים הכרוכים בבזבוז זמן וכסף, רצוי להתחיל את התהליך עם ייעוץ שיווקי. במסגרתו של תהליך הייעוץ השיווקי, מקבל בעל עסק אבני דרך ותוכנית אובייקטיבית סדורה להגעה למטרות. יועץ השיווק יוכל להתבטא באופן חופשי מאיש פנימי של המערכת. זאת משום שבעל החברה הוא לקוח ולא בוס. הבדל זה הינו משמעותי בתהליכי אסטרטגיה הדורשים יכולת לומר את הדברים כמו שהם.

מה הם שירותי ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי בדיגיטל מוביל עסקים אשר מעוניינים לקדם את עצמם ברחבי הרשת בליווי ייעוץ והכוונה אשר מותאמים להם באופן אישי יחד עם תהליך מקצועי הכולל בתוכו הערכה, פיתוח ומקסום הפתרונות הדיגיטליים בעסק שלכם.

אם כן, יועץ שיווק מקצועי ומיומן, יוכל להעניק לכם תמונת מצב מדויקת במטרה להבין מה מניע את הצרכים השונים בעסק על מנת לתפור אסטרטגיה שיווקית שתפקידה לייעל את העסק במרחב הדיגיטלי. חשוב לציין כי לא מעט אנשים נוטים להתבלבל בין משרדי פרסום לבין יועצי שיווק דיגיטלי, אך חשוב לעצור ולהבין כי למרות שמדובר בשני גורמים אשר מבצעים פונקציות משלימות – מדובר בשני גורמים שונים לגמרי.

למשל, במידה ואתם כבר יודעים מהי המודעה אותה אתם מעוניינים לפרסם, ניכר כי הייתם פונים למשרד פרסום שיצור עבורכם מודעות ממירות. מנגד, יועץ השיווק הדיגיטלי יעניק לכם את האפשרות לבצע התאמה בין השירותים הדיגיטליים אשר מתאימים ספציפית לתחום העיסוק שלכם, התאמות כמו פיתוח תוכנית עסקים, איתור קהל היעד וכיוצא בכך.

כמה עולה ייעוץ שיווקי?

עד כה הוסבר מהו ייעוץ שיווקי ומדוע חשוב להיעזר ביועץ שיווקי לבניית תכנית שיווקית אפקטיבית. כעת נשאלת השאלה, כמה עולה ייעוץ שיווקי? כמו בתחומים רבים, קיים רף רחב של מחירים. המתחיל מ-350₪ בשעה ויכול להגיע לאלפי שקלים. לרוב מקובל לעבוד בצורת ריטיינר של כמה אלפי שקלים בחודש המבטיחות ללקוח טיפול וליווי לאורך כל החודש.

ייעוץ שיווקי בזול?

כיצד ניתן בכל זאת להיעזר ולבצע תהליך של ייעוץ שיווקי בזול? במידה והעסק עדיין לא נמצא במקום בו הוא יכול להרשות לעצמו לשכור יועץ שיווקי בריטיינר, מומלץ להקדיש כמה מאות שקלים לצורך פגישות חודשיות עם יועץ שיווקי שיעקוב אחר העסק. כך תוכלו לבנות אמון בתקציב מצומצם ולהגדילו בהמשך. חשוב לזכור שבניגוד לתהליך מקיף, ייעוץ שיווקי בזול יעמיד לרשותכם פחות משאבים בשל חוסר תקציב.

למה כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ שיווק דיגיטלי?

במידה ואתם עדיין נמצאים במצב בו אתם חושבים כי מחלקת השיווק או לחילופין הגורם שאחראי על השיווק בבית העסק שלכם יוכל להניע מהלכים באופן עצמאי, זה ככל הנראה לא המקרה. על כן, שירותיו של יועץ שיווק דיגיטלי יעניקו לכם נקודת מבט מקצועית נוספת בליווי רמת התמחות שלא קל להגיע אליה. במידה ואתם בעלי עסקים קטנים או בינוניים, מוטב שתדעו כי שירותיו של יועץ שיווק דיגיטלי לא רק יביא לחשיפת המוצרים והשירות אותם אתם מציעים, אלא גם גוון רחב של יתרונות בולטים שיוכלו לעזור לעסק שלכם לצמוח. הנה חלק מהטיפים של פנייה לשירותיו של יועץ שיווק דיגיטלי:

• מומחיות – תחילה, עליכם להבין כי יועץ שיווק דיגיטלי הוא איש מקצוע אשר מגיע יחד עם מומחיות ארוכת שנים, מומחיות המלווה בלא מעט טיפולים בחברות ועסקים רבים. יועץ השיווק הדיגיטלי יודע להכיר את הבעיות הרלוונטיות תוך זיהוי הצרכים הרלוונטיים במטרה לתכנן את הפתרון המתאים ביותר עבורכם. יועץ השיווק הדיגיטלי יעניק לכם ידע נרחב בעולמות האסטרטגיה שכבר הוכיחו את עצמם לא פעם ולא פעמיים.

• כדאיות – עובד שיווק בתוך בית העסק דורש השקעה כספית לא קטנה, בין אם מדובר בשכר חודשי ובין אם מדובר במשאבים והטבות להן הוא זקוק. נוסף על האמור, גם אם אתם סבורים שמדובר בסכומי כסף שלא יעזרו לכם יותר מדי, אפשר להגיד כי יש דבר אחד שהם כן עושים והוא לבזבז לא מעט כסף שהיה יכול לעבור לתקציב השיווק שלכם. מנגד, בעת בה אתם שוכרים את שירותיו של יועץ שיווק דיגיטלי, הוא מגיע עם משאבים וציוד משלו.

• אובייקטיביות – בעת בה אתם מעוניינים לשפר את בית העסק שלכם, ניתן לומר באופן חד משמעי כי אובייקטיביות היא בעלת משקל רב. לרוע המזל, גם כאשר אתם מחזיקים באנשי שיווק מטעמכם, הדבר יהיה לא אפשרי במרבית המקרים שכן, עובדים מטעם העסק לא תמיד יתנו הערכה אמיתית וכנה בהתאם לעסק ולצרכים האישיים שלכם. לעומת זאת, בעת בה תיעזרו בשירותיו של יועץ שיווק דיגיטלי חיצוני, תוכלו לקבל נקודת מבט אובייקטיבית נוספת על בית העסק שלכם. יועץ השיווק ידע להתבונן היטב בעסק שלכם על מנת לגבש בסופו של דבר את האסטרטגיות והפתרונות הנכונים והמתאימים ביותר עבור הצרכים האישיים שלכם ושל העסק שלכם.

• חדשנות ורעננות – מלבד האובייקטיביות, יועצי השיווק יעניקו פרספקטיבה חדשה וייחודית על העסק שלכם. לא פעם ולא פעמיים עובדים וותיקים נוטים לנקוט באסטרטגיות ישנות. כן למעשה נכנסת ההזדמנות שלכם להביא לשולחן מספר רעיונות חדשים בליווי אסטרטגיות שיעניקו מענה מלא לכלל הדרישות והצרכים של העסק שלכם וכמו גם, על דרישות השוק של ימינו.

האם יועץ שיווקי יכול להכיר את העסק טוב ממני?

אתגר מרכזי אצל בעלי עסקים המתעניינים בייעוץ שיווקי הוא שהם לא מאמינים שהיועץ יכול לדעת או לעשות טוב מהם. הדבר דומה לאומן מוכשר מאוד שעומד עם הפנים צמודות ליצירת האומנות ״הצעקה״ של אדורדר מונק ושואל את הקהל העומד מאחוריו ממה כל העולם מתלהב. כשאנחנו קרובים או מעורבים מידי בנושא, קשה לנו לנתח באופן אובייקטיבי ולהבין את התמונה המלאה. לשים לב לצבעים, לסגנון ולעומק הפרטים שבציור.

 

בסיסו של ייעוץ שיווק ושיווק הוא היכולת להבין ולנתח את המוצר והעסק, ולבנות דרכי פעולה יעילות למימוש הפוטנציאל והגדלת המכירות. יועץ עסקי נראה מקרים רבים ושונים, ניתח סיטואציות רבות ומכיר את התהליך שעליכם לעבור. תחום הפעילות עצמו או התבנית איתו אנו חותכים את הבצק, התבנית היא אותה התבנית, הבצק הוא אותו הבצק והכלים הם אותם הכלים.

 

משום כך, אין צורך לחשוש או לחפש דווקא יועץ שיווקי המתמחה בתחום הפעילות שלכם. כמובן, שעדיף יהיה לעבוד עם הטוב ביותר, אך לעתים הוא גם היקר ביותר, שירות שאינו בהישג יד של עסקים חדשים קטנים. בנוסף לכך, יכול להיות שייעוץ שיווקי מאדם המגיע מתחומים נוספים, יפתח לכם את תהליך החשיבה לכיוונים לא פחות נפוצים בענף. מסיבות אלו, יועץ השיווק שתבחרו לא חייב להכיר את המקצוע טוב מכם, כיוון שבסופו של דבר אדם בעלי המקצוע. עליו להבין ולהכיר לעומק את הסוגיות השיווקיות איתן אתם מתמודדים ודעת להתאים להם פתרונות נכונים.