מה זה שיווק דיגיטלי - כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי

עם חלוף השנים, רבים מאנשי התקשורת והשיווק עוברו לדיגיטלי. פרסום על גבי עיתונים פיזיים, רדיו טלוויזיה נשאר נפוץ בקרב המפרסמים הגדולים. אך עסקים רבים וחדשים נבנו על גבי האינטרנט ובעקבותיהם גם מפרסמים שונים שבחרו להיכנס יותר ויותר לעולם השיווק הדיגיטלי.

עולם השיווק הדיגיטלי מהווה עולם פרסום חדש המתרחש כולו ברחבי האינטרנט. הוא נחמד לממוקד ואפקטיבי הרבה יותר, בעיקר בשל אפשרויות הפילוח השונות והמדויקות המוצעות למפרסמים.

חשוב לציין כי במהלך השנים האחרונות התחום התפתח בצורה בלתי רגילה, כאשר אם בימים עברו היינו רגילים להיתקל בקמפיינים שונים הכוללים בתוכם בעיקר באנרים או פרסומת, ניכר כי כיום מגוון האפשרויות לשיווק הדיגיטלי הוא לא פחות מעצום, וכך גם מגוון הרשתות והמדיות השונות בהם ניתן לבצע את השיווק ולפרסם מסרים.

Post Image

מה הם היתרונות בשיווק דיגיטלי?

כאמור, ישנן לא מעט סיבות טובות לעבור לעולם השיווק הדיגיטלי שכן, יחד עם חלוף השנים האחרונות מדובר במרחב הלוהט ביותר ברחבי העולם כולו.
  • כל העולם נוכח בדיגיטל – אחד היתרונות הגדולים ביותר בשיווק דיגיטלי הוא העובדה שהדיגיטל מלווה מסה של גולשים שונים במשך כל שעות היום. בין אם מדובר על שעות העבודה ובין אם מדובר על שעות הפנאי, בימים אלה עומס הגולשים באינטרנט נמצא כגדול יותר מאשר כל מדיה אחרת, מה שהופך את האינטרנט למרחב הפופולרי והנפוץ ביותר בקרב המפרסמים השונים. 

  • תוצאות יעילות ואפקטיביות – נוסף על עומס הגולשים המהווה יתרון משמעותי בשיווק דיגיטלי, ישנו יתרון בולט לא פחות והוא מידת האפקטיביות והיעילות של השיווק בדיגיטל אל מול סוגי השיווק השונים הקיימים כיום בשוק. העלויות הנמוכות יחסית, מאפשרות לשחקנים קטנים להיכנס בנוחות לזירות הפרסום. דבר שלא היה אפשרי עם שיטות פרסום קודמות, בהם היה בעל העסק זקוק לסכומים נכבדים כדי להתחיל. כיום, השיווק הדיגיטלי מאפשרים לפגוע בקהל היעד גם בתקציבים של עשרות ומאות שקלים ביום. 

  • קהל יעד ממוקד – אחד היתרונות הבולטים ביותר שמעניק השימוש בשיווק הדיגיטלי הוא למעשה האופן בו ניתן לטרגט באופן יעיל את קהל היעד, זאת במטרה להפנות את הפרסומת בדיוק אל האנשים שאליהם אתם מכוונים מתוך קהל היעד שלכם. בעת בה אתם מפרסמים פרסומת כזו או אחרת בעיתונות, ייתכן כי תוכלו לגרוף מספר לידים בודדים אך השאלה האמיתית היא עד כמה הדרך הזו יעילה? שכן, הרוב המוחלט של האנשים אשר יצפו בפרסומת בכלל לא יביעו בה עניין כלל. מהו למעשה השוני בעולם השיווק הדיגיטלי אתם שואלים? בשיווק דיגיטלי ניתן להחליט מהו קהל היעד עוד טרם תחילת הקמפיין ולהציב מטרות מראש. באמצעות התקדמות הטכנולוגיה והקדמה ניתן לבצע פילוח שוק יעיל ואפקטיבי במיוחד.

  • ניהול קמפיינים – בימים אלה ישנם לא מעט כלים המיועדים למטרות ניהול קמפיינים דיגיטליים, קמפיינים של פייסבוק וגוגל לדוגמא, אשר באמצעותם נוכל לראות באופן מדויק את מידת ההשפעה והאפקטיביות של הקמפיין שהעלתם לאוויר וכך למעשה, לעקוב אחר ההתפתחויות לאורך הקמפיין. יתרה מכך, תוכלו אף לראות את כמות הגולשים שנכנסו לאתר שלכם כתוצאה מהקמפיין השיווקי לצד נתון המציג את העלייה באחוזים, כמות הזמן הממוצעת שכל גולש שהה באתר שלכם ובכמה דפים הוא ביקר. כל זאת לצד מגוון נתונים נוספים שיעניקו לכם את האפשרות לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון במטרה להפוך את הקמפיין שלכם למוצלח ויעיל יותר.

ערוצי השיווק השונים בדיגיטל

ניתן לומר באופן חד משמעי כי קיימים מגוון רחב של ערוצי שיווק דיגיטלי בהם תוכלו לקדם את העסק שלכם. ברוב המוחלט של המקרים ההמלצה המרכזית תהיה לפזר את תקציב הפרסום במספר ערוצים שונים באותו הזמן במטרה להגדיל את החשיפה ככל הניתן. כמו גם, לחדור לשווקים חדשים על מנת להגיע לקהל יעד חדש, הכל כמובן בהתאם לתוכנית השיווק שהותאמה לכם עוד טרם תחילת הקמפיין. על מנת להקל עליכם בעת מעמד הבחירה, ריכזנו עבורכם מספר ערוצים מובילים:
  1. שיווק דיגיטלי בגוגל – אחד מערוצי השיווק החשובים ביותר יהיה קידום אורגני עבור האתר שלכם. תפקידו של הקידום האורגני הינו למעשה להגדיל את כמות החשיפה לאתר שלכם תוך כדאי מיקומו בדירוג גבוהה יותר במנוע החיפוש של גוגל, זאת במטרה להגיע אל העמוד הראשון בסופו של תהליך. על כן, חשוב לציין כי לא קל לקבל תוצאות באופן מיידי בעזרת הקידום האורגני שכן, לעיתים התוצאות יגיעו לאחר פרק זמן ארוך במיוחד אך ניתן לומר ללא כל צל של ספק כי מדובר בהשקעה משתלמת לחלוטין. זאת במיוחד לאור העובדה כי לאחר אותו פרק זמן, כמות הלידים יחד עם כמות הכניסות לאתר האינטרנט שלכם יעלו בצורה משמעותית. מלבד לאפשרות הקידום האורגני ישנו הקידום הממומן, הקידום הממומן הוא למעשה שיווק הבא לידי ביטוי בשתילת מודעות במנוע החיפוש של גוגל בצורת מודל של גוגל Ads ותשלום מתבצע ומחושב לפי כל לחיצה על האתר שלכם.

  2. שיווק דיגיטלי בפייסבוק – אם כבר בפייסבוק עסקינן, ניתן לומר ללא יוצא דופן כי השיווק הדיגיטלי ברחבי הרשת החברתית פייסבוק הוא קריטי מאוד שכן, נוכחות בפייסבוק היא על גדר חובה לבעלי העסקים השונים בעידן בו אנו חיים. מעבר להקמה של דף עסקי ברשת החברתית פייסבוק ניתן לציין כי קיים מגוון רחב של דרכים שונים לקידום הדף שלכם בעזרת דפי נחיתה, קמפיינים ממומנים ועוד מגוון רחב של כלים יעילים ואפקטיביים שמציעה הרשת החברתית פייסבוק לקהל המפרסמים שלה. קמפיין בפייסבוק מתבצע בעזרת הכלי של פייסבוק לניהול קמפיינים, כלי אשר כל תפקידו הוא למקסם את מידת היעילות הטמונה בקמפיין השיווקי שלנו באמצעות כלים שונים לניתוח הקמפיין. באמצעות כלי לניהול הקמפיינים של פייסבוק תוכלו לבצע התאמות שונות בכל הנוגע לניהול הקמפיין שלכם במידה ואתם לא רואים התקדמות מצד הקמפיין השיווקי.

  3. שיווק במייל וניוזלטרים – ערוץ נוסף וחשוב לא פחות לצורך שיווק דיגיטלי הוא למעשה האימייל שבעזרתו שולחות לכם החברות השונות מידע על מוצרים חדשים, מבצעים והנחות, שירותים חדשים וכן הלאה וכן הלאה. המייל האלקטרוני הוא למעשה ערוץ קשר ישיר ללקוח, כזה שאינו נתפס כאגרסיבי מדי אל מול אפשרות השיווק הטלפונית ולכן, מרבית הלקוחות יעדיפו לקבל את כל המידע הרלוונטי ישירות לתוך המייל. בכך תינתן ללקוח את האפשרות לשמור את המייל במידת הצורך או לחילופין למחוק אותו בעת בה אינו חש עניין במייל שקיבל. נוסף על האמור, ניתן לציין כי קידום של ערוץ יוטיוב עסקי מהווה אלטרנטיבה שיווקית נוספת ולא פחות אפקטיבית, כזו הבאה לידי ביטוי בסרטונים שתוכלו להעלות לרשת. הסרטונים בעמוד היוטיוב יכולים להיות סרטוני מידע אינפורמטיביים, סרטוני הדרכה או לחילופין סרטוני עשה זאת בעצמך, כאלו אשר יביאו ערך מוסף לצופים, ממש כמו בקידום אורגני. חשוב לציין כי מנוע החיפוש גוגל יודע לזהות את הסרטונים המובילים והמוצלחים יותר בפלטפורמה באמצעות כמות האנשים שנרשמו לערוץ בעקבות הסרטון, כמות השיתופים, כמות הלייקים והתגובות וכיוצא בכך.

כיצד תניעו שיווק דיגיטלי עבור העסק שלכם?

על מנת להוציא את תהליך השיווק הדיגיטלי לפועל באופן יעיל ואפקטיבי, חשוב מאוד לא לוותר על פנייה לשירותיה של חברת שיווק דיגיטלי שיודעת לבצע ניהול קמפיינים על הצד המקצועי והטוב ביותר, כאלה שיבטיחו מענה מלא לכלל הצרכים והבקשות האישיות שלכם. חשוב לציין כי בחלק לא קטן מהמקרים ישנן חברות שיווק אשר מתמחות בערוץ שיווקי אחד או שניים בלבד ולכן, ההמלצה המרכזית תהיה לעבוד עם חברת שיווק אשר מסוגלת לקדם את האתר שלכם בכל ערוצי השיווק הרלוונטיים עבורכם. יחד עם ליווי של חברת השיווק אליה פניתם תוכלו לגבש תוכנית שלמה שלפיה תקבעו מהו גובה התקציב אותו אתם מעוניינים להשקיע למטרות שיווק ופרסומים ולא פחות חשוב – מה תהיה החלוקה השיווקית בין ערוצי השיווק השונים.

על כן, העלויות אותם תגבה ממכם חברת השיווק יהיו ברוב המוחלט של המקרים אחוז מסוים מהתקציב העומד לרשות הקמפיין. כאשר מדובר על קמפיין גדול עם תקציב גדול, חברת השיווק תגבה מכם מחיר קבוע כל חודש. בתמורה להשקעה הכספית שלכם תנהל חברת השיווק קמפיין בצורה שוטפת ותבצע עבורכם התאמות באופן אישי אל היעדים שהוגדרו טרם תחילת הקמפיין. חשוב לציין כי את השיווק הדיגיטלי ניתן לבצע באופן עצמאי וללא צורך בחברה מקצועי, אך באותה נשימה, אפשר לומר כי בעת בה אתם מעוניינים לעשות את תהליך השיווק על הצד המקצועי והטוב ביותר – מומלץ לעשות זה לצד חברת שיווק אמינה ומקצועית, היות ומדובר בתחום שדורש לא מעט ידע וכלים וכמו גם, התעדכנויות שוטפות בכל הנוגע לשינויים המתרחשים במנועי החיפוש בפלטפורמות השיווק.

העלויות מאחורי שיווק דיגיטלי

ניתן לומר כי קשת המחירים של תעשיית השיווק הדיגיטלי רחבה מאוד ומושפעים ממספר גורמים שונים כמו גודל החברה, תחום העיסוק המרכזי של החברה ועוד מגוון רחב של פרמטרים שונים המחזיקים בהשפעה ישירה על עלויות קמפיין השיווק שכמו בכל תחום, גם בעולם השיווקי הדיגיטלי העלויות נקבעות על פי היצע וביקוש. עלויות הקליקים בגוגל, מושפעות באופן ישיר מהמתחרים ומהסכומים שהם משקיעים. בפייסבוק לעומת זאת, התשלום מתבצע על פי קהל יעד וחשיפה. לעניין עלויות הניהול, הן ישתנו בהתאם לתקציב השיווק הכולל. תקציב השיווק המומלץ לקמפיין פייסבוק הינו 5,000₪ בחודש.


לסיכום, שיווק דיגיטלי היא הדרך של העסקים להגיע לאנשים ולהעניק להם את האפשרות לטעום חלק מהשירות או מהמוצרים אותם אתם מציעים שכן, שיווק דיגיטלי זה כינוי גדול לעשרות אם לא אלפי תתי נושאים לצד תפקידים הסובבים סביב השיווק ברשת – בין אם מדברים על אפליקציות, אתרים, רשתות חברתיות, מיילים וכיוצא בכך. עולם השיווק הדיגיטלי מתפתח בקצב שיא ובכל עת צצות לא מעט הזדמנויות חדשות אשר עשויות להוביל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם מספר צעדים קדימה.

כמה איך ולמי. אלו בדרך כלל השאלות שנשאלות על ידי לקוחות שמעולם לא פרסמום באינטרנט. כאשר מנסים להבין מה זה שיווק דיגיטלי, כדאי להבין את חלוקת התקציב. מבלי לסבך יותר מידי, התקציב מתחלק לשתיים; עבודה ותקציב פרסום. העבודה היא נגזרת של גודל התקציב שמעוניין הלקוח לנצל וסל השירותים הנדרש. בתקציבים קטנים שכר העבודה יעמוד על 3,500-5,000 שקלים בחודש לקמפיין. כאשר התקציב הממומן יהיה בין 7,500-15,000 שקלים בחודש. חשוב להבין כי מדובר בכסף שחוזר לבעליו, ומטרתו של קמפיין הוא להיות רווחי כבר בחודש הראשון, כך שלמעשה לא מדובר בהוצאה אלא בהשקעה שמאפשרת להגדיל את המחזור החודשי של העסק.   

בדרך כלל מקובל לחכות שבועיים מהתשלום הראשוני ועד להעלאת הקמפיין באוויר. זאת על מנת לבנות את האסטרטגיה, גרפיקה והקופי באופן מקצועי. לאחר שהכל מוכן, למערכות ייקח עד 48 שעות לאשר את הקמפיינים הממומנים שלנו, לכן כדאי להתארגן כמה זמן מראש ולא להגיע לחברת שיווק ברגע האחרון.

כמות הלידים שניתן לקבל ביום בעזרת שיווק דיגיטלי היא נגזרת ישירה של התקציב. יש לנו לקוחות שמקבלים 5 לידים ביום וכאלה שמקבלים 250 לידים ביום. תקציב הפרסום ותחום הפעילות משפיעים על כמויות הלידים שניתן לייצר.